Το παραδέχομαι.

Τελευταία , σχεδόν όλες οι διαδρομές μου με τα λεωφορεία γίνονται πάντα απουσία του ηλιακού φωτός. Ηθελημένα. Και απολύτως συνειδητά.

Τον τελευταίο μήνα έχω διανύσει τόσα χιλιόμετρα, που αν τα βάλω κάτω και τραβήξω γραμμές στο χάρτη, θα 'χω φτάσει σίγουρα στο "Νησί". Με τρένα και λεωφορεία.

Και ναι μεν όταν ταξιδεύω με τρένα, επιλέγω μεσημεριανά δρομολόγια, για να μπορώ να αποτυπώνω εικόνες, με θέση...οπωσδήποτε παράθυρο.

Και για να έχω τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους συνταξιδιώτες μου. Στο φως. Για να τους γνωρίσω καλύτερα. Και να μοιραστούμε τις στιγμές του κοινού μας ταξιδιού.


Στα λεωφορεία, τα πράγματα αλλάζουν.

Σχεδόν πάντα, νυχτερινά δρομολόγια. Άντε κι εκείνα τα πρώτα πρωϊνά. Πολύ πριν την αυγή.

Συνοδοιπόροι με νυχτερινά μεροκάματα του τρόμου, νταλίκες και φορτηγά στις Εθνικές...

Και τα φώτα πορείας απέναντι, στα μάτια να σε καρφώνουν...

Με τα ακουστικά του MP3 στα αυτιά...ραδιόφωνο. Νυχτερινή Εκπομπή.

Μάλλον εκεί οι σκέψεις μπερδεύονται με στίχους και μελωδίες από τα τραγούδια και ξεκαθαρίζουν.

Οι επιβάτες λιγοστοί. Η σιωπή σε αυτά τα δρομολόγια πάντα κυριαρχεί. Μόνο το ραδιόφωνο του οδηγού ακούγεται από μπροστά. Για να λειτουργεί ως υπηρεσία αφύπνισης.

(Το ρεπερτόριο είναι απελπιστικά το ίδιο. Μονότονο. Στα 9/8 και στα λαϊκά. Μοναδικές δύο εξαιρέσεις στις τόσες διαδρομές. Η συχνότητα έπαιζε Δεύτερο, σε τόνο ελεύθερο...)

Ο φωτισμός, χαμηλός. Επιτρέπει να παρακολουθώ την κίνηση στους τόπους που περνάμε. Το πιο ωραίο θέαμα, όταν διερχόμενοι από γέφυρες, ξεχωρίζουν τα φώτα των πόλεων από ψηλά. Σε απόλυτη διάταξη, σαν λαμπιόνια σε μαύρο φόντο.

Στο λεωφορείο, ο καθένας είναι μόνος του. Άντε το πολύ με το διπλανό του. Αλλά δεν είναι ποτέ ένα σύνολο, όπως στο τρένο. Ο χώρος είναι περιορισμένος, άρα και η πιθανότητα να μοιραστείς, να ανοιχτείς, να κοινωνήσεις είναι περιορισμένες.

Σε αυτά τα νυχτερινά δρομολόγια χρωστάω τις ώρες σιωπής που με παίδεψαν με σκέψεις.

Σε αυτά σκέφτηκα πιο ήρεμα τις αποφάσεις μου. Σε αυτά αναθεώρησα. Και σε αυτά συνεχίζω να ταξιδεύω.


Σήμερα, πριν την αναχώρηση, σε έναν άδειο σταθμό, ακουγόταν ο αντίλαλος ενός νέου παλικαριού.

-3,20 € για τη Νάουσα...

Λίγα μέτρα πιο κάτω

-2,70 € για τη Νάουσα...2,20€ για τη Νάουσα...........Επαναλαμβανόμενη ηχώ


Πόσα αδερφέ μου...για το ψεύτικο ταξίδι σου;

Αφού σου το ΄πα, της αγάπης η ντόπα είναι η πρώτη...

Αλλά κι αυτή απόγινε μονάκριβη. Πάμε Νάουσα;



ΥΓ1. Αύριο βγαίνουν τα αποτελέσματα του test.

Αστέρια μου, καλή μας επιτυχία.


ΥΓ2. Gerrard, Liverpool ευχαριστούμε.
You will never walk alone. Even at A-kop-olis!


Π.