Έρευνα αγοράς κι άλλα ανέκδοτα...GIGO
Είναι trendy η έρευνα αγοράς.
Κι ειδικά όταν δε ξέρεις να την κάνεις σωστά.
Τότε να δεις γούστα. Την παραγγέλνεις στα μέτρα σου.
Την έρευνα αγοράς την έμαθα από πρώτο χέρι. Επιστημονική και ουσιαστική στα έδρανα και στους δρόμους.
Μη με ρωτήσετε μόνο τι γίνεται με δαύτες τις ''έρευνες''.
Δεν θα τ' αντέξω.
Ξέρετε, τις γνωστές που άλλος είναι ο ιδανικός πρόεδρος, αλλού πάμε και το δίνουμε στο τέλος. Αυτά που σε κάνουν τη μια βδομάδα άρχοντα και την άλλη ζητιάνο.
Αλλά και τόσα άλλα. Από το τι χρώμα θα φορεθεί φέτος,τι γνώμη έχετε για πετρέλαια, Ευρωπαϊκή Ένωση, κτλ.
Δυο καθηγητές με έκαναν να μάθω τις σωστές τεχνικές. Και την ουσία της έρευνας. Της ορθής.
Και επίσης τα κόλπα να κατευθύνουν τους ερωτώμενους, τις ερωτήσεις που ποτέ δε μαθαίνουμε πως έγιναν κι άλλα τόσα.
Όπως λέει ο δάσκαλος...Garbage In Garbage Out...GIGO
Τέτοιες έρευνες γίνονται πολλάκις.
Παράδειγμα στη γυναίκα του καθηγητή μου, τηλεφωνική έρευνα, πρώτη ερώτηση.
''Πόσους ερωτικούς συντρόφους είχατε την προηγούμενη βδομάδα;''
Σόρρυ κιόλας, αλλά αγαπητέ μου ούτε εγώ δε τους αλλάζω σαν τα πουκάμισα σε μια βδομάδα, όχι μια πενηντάρα. (Όχι ότι δεν μπορεί δηλαδή...)
Τελευταία ερώτηση στην ίδια έρευνα.
''Έχετε έρθει σε έξαψη αυτή τη στιγμή;''
Τώρα ότι και να σας πω για μεθοδολογία, τεχνικές εξόρυξης δεδομένων και δειγματοληψίας, θα σας φανεί σχήμα οξύμωρο. Κι όμως η έρευνα αγοράς είναι το ακουστικό στην κοινωνία, αν γίνει σωστά και επαγγελματικά.
Επαγγελματικά; Χμμ...Γνωστός υπουργός παρήγγειλε έρευνα στον ίδιο καθηγητή με...προαποφασισμένο αποτέλεσμα. Γιατί ξέρει ότι γίνεται. Ο καθηγητής για την ιστορία αρνήθηκε. Έτσι μάς είπε...
Την επόμενη φορά που θα πέσετε πάνω σε έρευνα...read between the numbers!
Και κάτι ακόμα. Μη διστάσετε αν σας τηλεφωνήσουν να τους γειώσετε, αν σας θίγουν ή ενοχλούν. Είναι δικαίωμά σας.
Αλλά αν δείτε κάποια νιάτα έξω από πανεπιστήμια με ερωτηματολόγια στα χέρια, δώστε τους την ικανοποίηση να ολοκληρώσουν τη μοναδική επιστημονικά επαγγελματική έρευνα της ζωής τους, από ό,τι φαίνεται. Κι αφήστε μια φορά τις έρευνες.
Όπως λέει κι ο Κούντερα ο αγαπημένος...
''Καθώς σήμερα η πραγματικότητα είναι μία ήπειρος που λίγοι την επισκέπτονται και που, δικαίως άλλωστε, δεν αρέσει καθόλου, η σφυγομέτρηση έχει γίνει ένα είδος υπέρτατης πραγματικότητας ή, για να το πούμε διαφορετικά, έχει γίνει η αλήθεια.''
Π.
This entry was posted on Παρασκευή, Νοεμβρίου 09, 2007
You can follow any responses to this entry through
the RSS 2.0 feed.
You can leave a response,
or trackback from your own site.
8 σχόλια:
Ρώτησε κάποιος τον Κούντερα ''Έχετε έρθει σε έξαψη αυτή τη στιγμή;''
Όχι.Μόνο όταν τρέχω στους δρόμους με ένα στιλέτο σκίζοντας λάστιχα.
Ότι υπάρχουν τεχνικές για καθοδηγούμενες απαντήσεις δεν το ήξερα.Και το ΔΓ/ΔΑ πώς καθοδηγείται?
Έρευνα, χμ.. ένα νέος είδους νεο εποχικού προσηλυτισμού...:)
Το βίωσα αρκετά ως φοιτητής. Βλέπεις είχαμε αρκετές εργασίες που απαιτούσαν και τη διενέργεια ερευνών. Κόπος, τρέξιμο για τη σωστή οργάνωση του ερωτηματολογίου, έπειτα η προσπάθεια να βρεις κόσμο στα δημογραφικά κριτήρια που απαιτούσε η εργασία, τέλος η ανάλυση των δεδομένων. Φλύκταινες βγάζαμε από ένα σημείο και μετά.
Και το καλύτερο; Τις βρίσκαμε μετά δημοσιευμένες με την υπογραφή του εκάστοτε καθηγητή. Και φυσικά ποιος λέτε να καρπωνόταν τα οφέλη; Ενδεικτικές εργασίες; Ευρωβαρόμετρο, συνήθειες που δημοσιεύει κάθε τόσο το ΟΠΑ και τα σχετικά.
Πάντως όποτε βρίσκω παιδιά να προσπαθούν να αλιεύσουν κόσμο για τη δουλειά, πάντα στέκομαι να βοηθήσω. Εκεί που ήσουν, ήμουνα...
προχτές με πήραν για μια έρευνα αγοράς, αλλά τους έριξα πόρτα. Βιαζόμουν!
@BioLogos
Αυτό είναι έξαψη! Λαστιχοκατακτητής
'-))
Υπάρχουν όχι μόνο ερωτήσεις, αλλά και ειδικές εκφράσεις,έλεγχος σημείων στίξεως και τόσα άλλα.
Ακόμα και για το ΔΓ/ΔΑ υπάρχει τρόπος να σε κάνουν να απαντήσεις μια από τις άλλες επιλογές.
@Lockheart
Στα μέτρα μας.
Καλησπέρες πολλές Σπύρο!
@Kitsosmitsos
Να κι ένας άνθρωπος που με νιώθει!
Το τι γίνεται με τις έρευνες μας μετά μη θες να το ξέρεις. Εκτός από τη βαθμολόγηση, τις περισσότερες φορές καλύπτουν άριστα το ερευνητικό κενό των papers των καθηγητών μας.
Κι ακριβώς επειδή το έζησες στο πετσί σου, τώρα σταματάς σαν εμένα όταν ρωτάνε την άποψή σου.
@Σπύρος
Ε και να 'ταν για την έρευνα του ΟΠΑ για τα βενζινάδικα και το πετρέλαιο...
Που να σε πάρουν και σε κάνουν...Λούη.
Βιαστικέ!
'-)))
Φιλιά πολλά
Άσε που αμφισβητείται πολλές φορές και η ποιότητα των ερευνών. Θυμάμαι συμφοιτητές που δεν τους βγαίναν τα δημογραφικά που θέλανε, οπότε συμπληρώναν οι ίδιοι τα κενά τους. Τι ασφαλή συμπεράσματα βγαίνουν τότε;
Από την άλλη, οι έρευνες αγοράς είναι μια ευκαιρία για τον καταναλωτή/ πολίτη/ πελάτη να εκφράσει τη γνώμη του, τις διορθώσεις του, να δώσει μια αίσθηση του πού πρέπει να κινηθεί η αγορά. Όλοι μας παραπονιόμαστε για διάφορα θέματα (ακρίβεια, ποιότητα κτλ) αλλά εκεί που θα έπρεπε να εκφραστούμε, κάνουμε πίσω! Μήπως να το ξανασκεφτόμασταν; Λέω, μήπως...
τελικα απαντησε η γυναικα του καθηγητη?
@Kitsosmitsos
Και μετά κάνουν τα ίδια στις δουλειές τους.
Έχεις δίκιο στο ότι είναι ένας τρόπος να εκφράσουμε τη συμπάθεια ή να διαμρτυρηθούμε. Υπό μια προϋπόθεση. Η έρευνα να γίνει με καθαρά επαγγελματικά κι επιστημονικά κριτήρια από την αρχή μέχρι το τέλος.
@tsaperdona
Δε μας είπε, αλλά όλο και κάποιες σκέψεις - φαντασιώσεις είχε εκείνη τη στιγμή, μετά από τέτοιου τύπου ερωτήσεις
'-PPP
Δημοσίευση σχολίου